Header Ads

Cara Betul Susun Sijil Untuk Temuduga Kerja Kerajaan

Cara Susunan Sijil Untuk Temuduga Kerja Kerajaan.



📌Kad Pengenalan
📌Sijil Kelahiran
📌Sijil Kewarganegaraan (jika berkaitan)
📌Sijil PMR asal
📌Sijil SPM asal
📌Sijil STPM asal (jika ada)
📌 Sijil MUET (jika ada)
📌 Sijil Berhenti Sekolah Tingkatan 5
📌Diploma asal (jika ada)
📌Transkrip diploma asal (jika ada)
📌Ijazah sarjana muda asal.
📌Transkrip sarjana muda asal
📌Ijazah sarjana asal (jika ada)
📌Transkrip sarjana asal (jika ada)
📌Surat Pengiktirafan Kelayakan JPA (bagi ijazah Luar Negara)
📌Sijil/Surat Keterangan Ko-Kurikulum (mulai Tingkatan 4 hingga ke Universiti)
📌Dokumen-dokumen lain yang berkaitan.

Nota Penting : Sila sediakan setiap dokumen diatas dengan setiap satu photocopy dan pastikan anda letakkan document diatas disatu file yang asing dan pastikan anda ingat kedudukan document diatas supaya anda tidak kelihatan kelam kabut apabila panel temuduga memintanya.

Salinan Fotostat*
Setiap dokumen diatas sila pastikan anda fotostat dan perlu *_DISAHKAN OLEH PIHAK2 YANG YANG DIBENARKAN SPT KUMPULAN PROFESIONAL_* dan disusun seperti susunan diatas dan pastikan anda letakkan di fail yang berlain atau asing daripada dokumen yang original..Selalunya panel penemuduga akan mengambil salinan ini jadi pastikan anda staple dengan kemas. *_SETIAP SALINAN FOTOSTAT YANG TIADA PENGESAHAN ADALAH TIDAK BERNILAI_*

Borang Maklumat Diri Calon*
📌Apabila seseorang calon dipanggil untuk ditemuduga, ada dikepilkan satu borang yang dipanggil Borang Maklumat Diri Pemohon. Maklumat yang perlu diisi dalam borang ini ialah seperti :
📌Maklumat kursus yang anda pohon – seperti nama kursus, kod dan tahun ambilan.
📌Butir diri calon – seperti gambar terkini, nama, nombor K.P., jantina, tarikh lahir dll
📌Butiran keluarga – seperti maklumat bapa / suami / isteri
📌Butiran akademik – iaitu keputusan SPM, STPM / Matrikulasi, maklumat ijazah, CGPA dan bidang.
📌Pengakuan yang calon, tarikh dan tandatangan
📌Pastikan anda mengisi kesemua maklumat yang diminta dengan kemas.
📌Jadi, pastikan anda susun semua sijil-sijil anda dengan kemas dan teratur supaya boleh bakal majikan lihat dan review dengan senang.

No comments